miercuri, 18 octombrie 2017

Managementul timpului

   Amândoi insistăm pe necesitatea existenței unui interval considerabil de timp disponibil zilnic, pur și simplu pentru a sta și a gândi. Acest lucru este foarte neobișnuit în afacerile americane. Citim și gândim. Astfel, Warren și cu mine citim și gândim mai mult și acționăm mai puțin decât majoritatea oamenilor de afaceri. Facem asta pentru că ne place acest gen de viață.

Charlie Munger

   Buffett într-un interviu cu Charlie Rose:
- Așadar, mă trezesc pe la 06:45 dimineața, dar mă duc la birou pe la 9:00 sau 8:00, depinde de ce se petrece, nu am un orar propriu-zis;
-Cu mult, mult timp în urmă. Am decis asta (ca ziua să nu fie încărcată de întâlniri) când eram un puști și livram ziare. Știam ce îmi pace și ce nu. Îmi plăcea să duc ziarele. Nu vreau să conduc IBM sau General Motors. Viața îți este preluată de lucruri în legătură cu care nu poți lua hotărâri. Pur și simplu nu vreau să fac asta;
-Citesc cinci ziare pe zi. Citesc tot soiul de raportări anuale, reviste, declarații 10K către SEC, rapoarte trimestriale 10Q, astfel aș spune că petrec 75% până la 80% din zi citind. Petrec restul zilei la telefon, cumpărând sau vânzând acțiuni, valute, dar asta nu-mi ia mult timp. Nu facem asta la scară mare, iar apoi mă duc acasă și joc bridge sau mai citesc ceva. 

   Cel mai în vârstă fiu al lui Warren, Howard, a ajuns să înțeleagă procesul de management al timpului tatălui său. ”Tata nu ar putea să lucreze cu un aparat de tuns iarba... Nu l-am văzut  niciodată tunzând iarba, un gard viu sau spălând o mașină. Îmi amintesc că asta era enervant; doar când am mai crescut și am înțeles valoarea timpului, am ajuns să realizez de ce face lucrurile în felul său. Timpul este foarte prețios.”

    Atunci când Bill Graham (un fiu al lui Kay) l-a întrebat când poate să treacă pe la el, Buffett i-a răspuns: ”Vino oricând vrei, nu am un program.”